Saturday, May 17, 2008

Balen, balen, balen

Zo, daar zit je dan. Helemaal klaar om terug naar huis te gaan na een weekje Austin, TX. Dan blijkt echter dat je vlucht van Austin naar Cincinnati is vertraagd en dat je je vlucht naar Amsterdam gaat missen.

Balen, balen, balen. Er was geen andere mogelijkheid dan de nacht in Austin te blijven en morgen (zaterdag) terug te vliegen naar Amsterdam via Atlanta. Dus dan maar weer terug met een taxi naar Downtown Austin en een hotel pakken. Dat ging nog niet zo makkelijk, want de hotels in Austin zijn bijna allemaal volgeboekt. Maar gelukkig kon onze leverancier wat regelen. Het is dit weekend “Graduate” weekend. Dat houdt in dat er afgestudeerd wordt op de universiteit en iedereen naar Austin komt en natuurlijk iedereen op z'n paasbest, want dat betekend hier nogal wat. Ik ben wel een beetje gewend aan cocktail jurkjes met hoge hakken eronder, maar zoveel als vanavond heb ik niet nog niet gezien. De hele hotel lobby en overal op straat kwam je ze tegen. Niet vervelend om naar te kijken, maar wel een hoog Natalee Holloway gehalte. Erg nep zoals je dat wel vaker hier ziet. Hoge hakken, korte jurkjes, lang haar achterover en iets te veel make up met gebleekte tanden. :-)

(foto's van downtown Austin met z'n capitool)

Maar goed, verder gaat alles prima en er zijn ergere dingen op de wereld. Maar ik moet wel zeggen dat het me zwaar viel toen ik naar huis belde om het nieuws te vertellen.

Het geeft me natuurlijk wel de kans om de blog bij te werken, want dat is al te lang niet gebeurd. Het lijkt wel dat ik daar alleen maar aan toe kom als ik op reis ben. Ik zal jullie daarom even bijpraten over de afgelopen weken sinds 1 mei, toen de kids vakantie hadden. Koninginnedag was niet echt lekker weer, dus die hebben we maar min of meer over geslagen, maar vrijdag zijn we naar De Goudvis gegaan. Dat is een grote speeltuin in de buurt van St. Maartenszee. We hebben daar een fantastische dag gehad. De kids hebben zich de hele dag vermaakt voor 3 euro pp, dus dat ik nog eens goedkoop vermaak. Daarna nog even langs de Macs Donalds, zoals Scott dat zegt. Helemaal goed. Zondag zijn we naar Mike, Mirjam, Nick en Esmee geweest. Die hebben een vaste plaats op een camping in de buurt van Apeldoorn. Hoog tijd om eens een bakkie te halen en bij te praten. De kids hadden het helemaal naar de zin en het was echt prachtig weer. Dus toch maar een caravan kopen???

Wij hebben eigenlijk de hele dag voor de caravan gezeten en dat hielden we goed vol. Erg gezellig. ’s Avonds nog even een pannekoek gegeten in Vierhouten en daarna weer terug naar huis. Ze hadden daar skelters en dat beviel Scott wel. Al met al dus een heerlijk weekend.

Dinsdag ben ik naar Rome gevlogen en zoals sommigen van jullie wel weten zou Sabina mij achterna vliegen zodat we samen Rome konden gaan bekijken. Ik had daar woensdag en donderdag een congres. Voor het eerst had ik dus "bezoek" op mijn hotelkamer. ’s Avonds zijn we lekker wezen eten op Plaza Navano. Wat is dat toch lekker om ’s avonds tegen negen uur nog lekker buiten te eten. Vrijdag zijn we met de hop on hop off bus naar Vaticaanstad gereden en hebben daar een tour met een gids gedaan. Het vaticaanmuseum, de sixtijnse kapel en de St. Pieter. Al met al was het een tour van bijna 4 uur, maar het was het absoluut waard. Wat is dat indrukwekkend zeg. Mochten jullie ooit naar Rome gaan, doe dan zo’n tour met een gids want je komt meer aan de weet dan als je het zelf doet en je hoeft niet in de rijen te staan die er zijn voor de diverse “attracties”. Verder zijn we door de Sabina straat (Via Santa Sabina) gelopen en hebben we de heilige Sabina basiliek bezocht. Ik wist wel dat mijn vrouw heilig was!

Zaterdag zijn we naar het Forum Romano en het Colloseum geweest. Ook weer erg mooi met een gids, maar deze gids was wat minder als die van vrijdag. Haar engels was niet zo goed en het verhaal was wel wat langdradig. Gelukkig hadden we in het Forum Romano een veel betere gids en hij wist heel veel te vertellen over het ontstaan van Rome en het romeinse rijk. Die avond zijn we weer naar huis gevlogen. Detail was dat Sabina in de business class vloog en Bas in economy zat. Het gordijntje ging dicht en mevrouw had het goed voor elkaar.

En zo was het dus weer de dinsdag na Pinksteren en vloog ik naar Austin voor ons project.

Met de kids gaat het echt heel erg goed. Jill heeft tegenwoordig geen luier meer om overdag. Je moet wel 20x op een dag met mevrouw naar de WC, maar dat maakt niet uit. Scott gaat ook lekker. Hij heeft het erg naar z’n zin op school en we zijn druk bezig om het te leren fietsen zonder zijwieltjes.

Zo, dat was het weer voor even. Ik zal opnieuw plechtig beterschap beloven met de blog, maar we houden het er maar weer op dat het druk druk druk is.