Saturday, December 31, 2016

Ursempies in Florida Jaaroverzicht 2016

Het is weer december, jaar weer bijna voorbij, appelflappen en oliebollen bakken en mee brullen met de Top 2000. De hoogste tijd om de blog weer eens bij te werken. En om het eens in de stijl van de tijd van het jaar te doen, dachten we we doen een jaaroverzicht. Terugkijkend hebben we zoveel gedaan, gezien, beleefd, bezocht en bezoek gehad dat het onmogelijk is om alles te benoemen.

Het eerste kwartaal van het nieuwe jaar begon spannend na de overname van Arizona Chemical door
Kraton Polymers. Het was al snel duidelijk dat Bas een rol zou krijgen bij de integratie, maar eind januari kwam opeens het verzoek om IT te gaan leiden voor de beide bedrijven. Euhhhh, kan ik dat wel? Een prachtige kans om 2 bedrijven te integreren, afdelingen en systemen samen te voegen en o ja, we verwachten wel van je dat je zo'n 20% gaat besparen in 2 jaar tijd. Terugkijkend is het goed gegaan, niet altijd makkelijk, maar IT staat goed op de kaart. Mooi werk van het team en we gaan het nieuwe jaar met veel vertrouwen tegemoet. Verder werd Sabina's harde werken in de cafetaria op school als vrijwilliger beloond met een aanbieding om te komen werken als betaalde kracht van St. Johns County School District. Na het regelen van het werkvisum, on-line trainingen en zelfs drugstesten, ging het licht op groen. Maarruh 2 dagen (evt. een derde in geval van nood) en alleen op de school van de kids, zei ze. Dat was even wennen voor de Amerikaanse baas, maar er werd toegestemd. Ook na de zomer mocht ze weer terug komen en het bevalt nog steeds prima. Andere opties lonken ook en het blijft trekken om iets met loopbaanbegeleiding te doen, dus wie weet welke kansen er in 2017 komen.

Dan rol je zo maar het 2e kwartaal in en was het eerste schooljaar eind mei alweer voorbij. De kids hebben het geweldig gedaan en hun eerste jaar op een Amerikaanse school afgesloten met prachtige cijfers. En toen bleek ook dat we moesten verhuizen! Neeeee!!!! We hadden het zo naar de zin, maar de eigenaar moest het huis verkopen. Gelukkig konden we via via aan een andere huurwoning komen, niet makkelijk hier in Durbin. Genoeg te koop, maar weinig te huur. Al met al hadden we 6 weken om iets anders te vinden, alles in te pakken, over te brengen en het huis netjes op te leveren. En o ja, in die tijd gingen we ook nog ruim twee weken op vakantie. De vakantie was onvergetelijk, prachtige herinneringen gemaakt en gelukkig is het met het huis ook helemaal goed gekomen. We wonen nu zelfs prettiger dan in het oude huis en de buurt is ook veel fijner. Zo zie je maar weer dat hoe vervelend iets in eerste instantie ook lijkt, je er later toch weer heel anders op terug kijkt. #komtwelgoedschatje

Het derde kwartaal stond in het teken van weerzien met vele vrienden en dat was SUPER. Heerlijk om weer te "connecten" en bij te praten. Gezellig met Monique, Milorad & kids hier in JAX en in Orlando, Bart, Sandra en kids op bezoek tijdens hun rondreis en Sandra en Hans-Peter op bezoek tijdens een werk-vakantie combo. En dan gaat ook de zomer voorbij en gaan we op naar de herfst. Nadat eerst hurricane Hermine ons bezig hield, maar op het laatste moment voor het grootste gedeelte langs ons heen ging, kwam daarna Matthew. Dat was toch wel spannend. We hebben even overwogen om naar Atlanta te gaan, want het werd toch wel erg spannend en we hadden het niet eerder meegemaakt. Uiteindelijk onze "safe room" ingericht met water en eten zodat we het daar een tijdje uit konden houden en aldus besloten om te blijven. Gelukkig bleef de schade beperkt voor ons, maar andere gebieden niet eens zo ver bij ons vandaag werden zwaar geraakt (220.000 gezinnen dagen zonder stroom, duizenden bomen omgewaaid en veel schade aan duinen en huizen aan de kust 20 min hier vandaan).

En dan waren daar de verkiezingen in het vierde kwartaal. Amerika koos een nieuwe president. Werd het voor het eerst in de historie een vrouw of werd het een zakenman met geen enkele politieke ervaring. Het is een apotheose van een proces dat 1,5 jaar duurt en waar iedereen wel klaar mee was. Nadat alle stemmen geteld waren bleek dat Donald Trump de nieuwe president gaat worden en dat hij Amerika de verandering gaat brengen in Washington waar een meer dan ooit verdeelde natie op hoopt. De toekomst zal het uitwijzen, het was in ieder geval een boeiend proces om vanaf de zijlijn te bekijken. Verder was het druk in de "bed and breakfast", met een US Open Flielandsch Knikkeren met de buurtjes, het bezoek van Rick en Nora en tot slot van Rene en Martine. SUPER gezellig en we zijn ieder bezoek dankbaar voor het feit dat jullie ons op kwamen zoeken en de Amerikaanse economie stimuleerden. Tot slot stond dit kwartaal ook in het teken van een aantal scans. De mammografie was niet naar tevredenheid van de doktoren en ze wilden verder onderzoek. Spannend natuurlijk want je weet het maar nooit. Na een MRI, Ultrasound en een biopsie, bleek dat het een fibroadenoom is en die verder niet schadelijk is. Het ding is geclipt en over een half jaar terugkomen, goed nieuws dus!

Zo is 2016 voorbij gevlogen, wat gaat de tijd toch hard en wat hebben we veel gedaan, gezien en beleefd. Wij hebben het nog steeds heel erg naar ons zin hier. Tuurlijk zijn er moeilijke momenten en zou je graag willen dat je "even" terug kon naar Nederland om familie bij te staan of om vrienden en buren te zien, maar wij hebben nog geen moment spijt gehad van ons besluit om naar Florida te gaan.

Inmiddels zitten we op de helft van ons avontuur, volgens iedereen die dit jaar op bezoek is geweest komen we helemaal niet meer terug, kijken we uit wat 2017 ons gaat brengen en rest ons iedereen een fijne jaarwisseling te wensen en alle goeds voor 2017!

Liefs van Bas, Sabina, Scott en Jill

1 comment:

Rory Carlson said...

The several LEDs indicate when the shaver charge is getting low. I usually plug my shaver into the wall socket for an hour every few weeks, but I don't have the heaviest growth, so your mileage may vary. braun series 7 7865cc cycling further improves battery life -yes I know I'm being conservative here.